Garantie

Artikelen van hoge kwaliteit

 

Sfeertjemaken heeft alleen maar hoge kwaliteits artikelen in haar assortiment. Helaas kan wel eens voor komen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is. In dat geval zoeken we graag samen zo snel mogelijk naar een passende oplossing.

 

Sfeertjemaken staat voor haar producten en leeft daarom de conformiteitseis uit de Wet betreffende Marktpraktijken en Consumentenbescherming na. Je mag verwachten dat elk door ons geleverde product naar redelijke verwachtingen functioneert. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je op ons rekenen.

 

Fabrieksgarantie

 

Op elk van onze producten zit een fabrieksgarantie van 1 of 2 jaar, afhankelijk van de fabrikant onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.. Mocht een artikel niet naar behoren meer werken, dan kunt u deze aan ons retourneren. Wij zullen contact opnemen met de leverancier en in overleg samen naar een passende oplossing zoeken. Informeer ons over een defect of schade tijdig via de email.

 

Schade of defect bij ontvangst?

 

Heeft een geleverd artikel schade of is het defect bij ontvangt? Neem binnen 14 dagen contact met ons op. Samen zullen we zoeken naar een passende oplossing. Binnen 14 dagen kunnen we het artikel inruilen. Via DHL halen we het pakketje bij een adres naar keuze op. Belangrijk is wel dat het artikel zo goed mogelijk opnieuw in originele verpakking wordt verpakt. Informeer ons over een defect of schade tijdig via de email.

 

Mocht een artikel defect zijn direct bij ontvangst, dan kunt u deze binnen 7 dagen aan ons retourneren. Alleen in deze gevallen kunnen wij het beschadigde of niet (naar behoren) functionerende product inruilen tegen een nieuwe product. Informeer ons tijdig viae-mail zodat wij het product zo snel mogelijk kunnen omruilen.

 

Verkeerd product geleverd?

 

Controleer  bij ontvangst altijd af het geleverde product het juiste product is en of hij compleet is geleverd. Mocht er een verkeerd artikel zijn geleverd of is de bestelling incompleet, stuur dan zo snel mogelijk een email om het ons te melden(graag binnen 24 uur). Bij een verkeerd geleverde product zullen wij via DHL het artikel bij u ophalen. Zodra het artikel is geretourneerd ruilen we hem om. 

 

Oneigenlijk gebruik

 

Als het defect afkomstig is van val-, stoot-, of waterschade, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij  normaal gebruik van het artikel lag, kunt u geen aanspraak maken of gratis reparatie of vervanging. 

 

Op de volgende punten wordt geen garantie gegeven:

 

  • Oneffenheden, minimale afwijkingen en kleurverschillen in de emaillering;
  • Defecten, die zijn ontstaan door verkeerd en/of nalatig gebruik alsmede ondeskundige installatie;
  • Kleurveranderingen evenals roestvorming en een roestlaagje als gevolg van weersinvloeden of ondeskundig gebruik van chemische stoffen;
  • Defecten op grond van veranderingen, niet voor het doel bestemd gebruik of moedwillige beschadiging;
  • Defecten, die zijn ontstaan door onvakkundige onderhoud en/of reparatiewerkzaamheden;
  • Schade als gevolg van het niet uitvoeren van het normale routinematige onderhoud;
  • Schade ontstaan als gevolg van slijtage door professioneel gebruik (hotellerie, gastronomie, bijeenkomsten, enz.).

 

Verleende garanties gelden in aanvulling op de wettelijke rechten van consumenten en kunnen daar geen afbreuk aan doen.